Maria Rasmussen Metakognitiv terapi

METAKOGNITIV BEHANDLING AF ANGST

Maria Rasmussen Behandling af angst

Bliv fri af angst

Hos Psykologklinikken Fri får du metakognitiv behandling af angst i Aalborg.

Angst er en udbredt lidelse, der hvert år hæmmer mange tusinde danskere.

De fleste kan genkende forbigående episoder med ængstelighed, uro, rystende ben og hjertebanken, men ved angstlidelser kan angsten styre din hverdag og ødelægge din livskvalitet.

Heldigvis er der hjælp at hente.

Hvad er angst?

Angst kan have mange udtryksformer og der findes forskellige typer af angst (generaliseret angst, sygdomsangst, panikangst, præstationsangst, specifik fobi, socialangst/socialfobi).

Hvis du lider af angst kan du sikkert genkende, at bekymringer fylder meget og at den ene ”hvad nu hvis-tanke” afløser den anden. Måske undgår du specifikke situationer, tænker løsninger på alle skrækscenarier, søger forsikring hos dine nærmeste eller googler meget.

Jeg har særlig erfaring med metakognitiv behandling af bl.a. angst, OCD, stress, søvnproblemer og depression.

Jeg kan ligeledes hjælpe dig, som ønsker personlig udvikling og hjælp til at give slip på tankemylder.

I terapien vil vi arbejde med konkrete øvelser, og du får værktøjer til at håndtere dine tanker og følelser på en ny måde, så de symptomer, der hæmmer dig i dag, vil aftage.

Hvad er angst?

Angst kan have mange udtryksformer og der findes forskellige typer af angst (generaliseret angst, sygdomsangst, panikangst, præstationsangst, specifik fobi).

Bliv fri af angst

Hos Psykologklinikken Fri får du metakognitiv behandling af angst i Aalborg.
Søger du effektiv behandling af angst? Så er du kommet til rette sted.

Angst er en udbredt lidelse, der hvert år hæmmer mange tusinde danskere.

Heldigvis er der hjælp at hente.

Maria Rasmussen Behandling af angst

Fysiske symptomer på angst

Angst kan ligeledes give fysiske symptomer, og disse kan være meget ubehagelige.
Fysiske symptomer på angst er blandt andet:

• Hjertebanken

• Åndenød

• Svimmelhed

• Klump i halsen
  • Uro og sitren i kroppen

• Muskelspændinger

• Kvalme / Dårlig mave

• Sveden

• Mundtørhed

Disse fysiske symptomer giver typisk anledning til yderligere bekymring og det kan være svært at bryde bekymringsspiralen. Heldigvis er metakognitiv terapi hjælpsom til at gøre dig fri af angsten.

Effektiv angstbehandling med metakognitiv terapi

Metakognitiv terapi er særdeles effektiv til behandling af angst, og både forskning og kliniske erfaringer viser lovende resultater.
I metakognitiv terapi arbejder vi med de tanke- og adfærdsmønstre, der forårsager og vedligeholder angstsymptomer.
Du lærer at bruge mindre tid på eksempelvis bekymring, trusselsscanning, undgåelse og beroligelse, så du kan genvinde kontrollen over dine tanker og angstsymptomer.

Vil du booke tid eller høre mere?

Book tid online eller kontakt Psykologklinikken Fri i dag, hvis du ønsker at høre mere om, hvordan jeg kan hjælpe dig.

Du kan læse mere om:

Psykologklinikken Fri

Få metakognitiv terapi mod angst hos Psykologklinikken Fri – autoriseret psykolog i Aalborg.
Hos Psykologklinikken Fri tilbydes metakognitiv behandling af blandt andet angst, stress, depression og overtænkning.

Psykolog Maria Rasmussen er uddannet ved metodens ophavsmand Adrian Wells, og har uddannelsen på højeste niveau i metakognitiv terapi.